Zasady zgłoszeń

 

Zakres działalności poradni obejmuje zarówno badania diagnostyczne, jak również pracę postdiagnostyczną, profilaktyczną, terapeutyczną oraz usługi szkoleniowo-warsztatowe. Do Poradni można zgłaszać się bez skierowania. Na badania lub terapię do poradni zgłaszać mogą rodzice lub opiekunowie, a także nauczyciele za wiedzą i zgodą rodziców. Zgłoszenia można dokonywać telefonicznie lub osobiście w sekretariacie poradni w godz. 7. 30 -15. 30  (0-84 639 59 96). Korzystanie z usług Poradni jest dobrowolne i bezpłatne.

 

Opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej o specyficznych trudnościach w uczeniu się (dysleksja) może być wydana uczniowi nie wcześniej niż po ukończeniu klasy III szkoły podstawowej i nie później niż do ukończenia szkoły podstawowej. Zgłoszenia na diagnozę pod kątem dysleksji w szkole podstawowej może dokonać rodzic lub opiekun prawny. W przypadku uczniów, którzy ukończyli szkołę podstawową, obowiązują zasady opisane poniżej.

 

Zasady  zgłoszeń na diagnozę pod kątem specyficznych trudności w uczeniu się u uczniów szkół ponadpodstawowych.

 

      Na wniosek nauczyciela lub specjalisty wykonującego w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno -pedagogicznej, prowadzących zajęcia z uczniem w szkole i po uzyskaniu zgody rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia lub na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia, opinia,dotycząca stwierdzenia specyficznych trudności w uczeniu się, może być wydana także uczniowi szkoły ponadgimnazjalnej i ponadpodstawowej.  Wniosek, dotyczący wydania ww. opinii wraz z uzasadnieniem składa się do dyrektora szkoły. Dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, przekazuje wniosek wraz z uzasadnieniem oraz opinią rady pedagogicznej do poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, i informuje o tym rodziców (prawnych opiekunów) lub pełnoletniego ucznia.

 

Krok 1

 

Diagnoza dysleksji u uczniów po ukończeniu szkoły podstawowej może być przeprowadzona:

  • na wniosek nauczyciela lub specjalisty, wykonującego w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej, prowadzących zajęcia z uczniem w szkole  po uzyskaniu zgody rodziców lub pełnoletniego ucznia; 
  • na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia.

 

Krok 2

 

Wniosek ten (zawierający szczegółowe dane ucznia: imię i nazwisko, PESEL, data urodzenia, miejsce zamieszkania, nazwa szkoły, klasa)  wraz ze szczegółowym  uzasadnieniem (zawierającym informacje: dlaczego niemożliwe było przeprowadzenie diagnozy w szkole podstawowej, jakie stosowano dotychczas formy pomocy  wobec ucznia i jakie są ich efekty); powinien być złożony do dyrektora szkoły.

 

Wniosek uzasadnia wnioskodawca.

 

Krok 3

 

Następnie dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, przekazuje ten wniosek wraz z uzasadnieniem oraz opinią rady pedagogicznej do poradni psychologiczno – pedagogicznej, informując o tym rodziców  (pełnoprawnych opiekunów)  lub pełnoletniego ucznia.

 

Ponadto do poradni rodzice powinni dostarczyć w wyznaczonym dniu badania:

  • Zaświadczenie lekarskie o ogólnym stanie zdrowia ucznia,
  • Opinię ze szkoły.

 

Przypominamy – jeśli uczeń ma zalecone okulary na diagnozę powinien się z nimi zgłosić.

 

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem